W Prawda Clinic pracujemy na najlepszym dostępnym w Europie sprzęcie – platformie podobarometrycznej FreeMed. Gęsta sieć czujników pokrytych 24 karatowym złotem i częstotliwość próbkowania do 400 Hz w czasie rzeczywistym, czynią ten sprzęt niezwykle precyzyjnym i wiarygodnym narzędziem diagnostycznym.

Co badamy za pomocą platformy?

Badamy rozkład sił nacisku stóp na podłoże. A mówiąc prościej sprawdzamy, która część stopy Pacjenta jest nadmiernie przeciążona, a która wcale nie bierze udziału w chodzie. Na tej podstawie możemy wnioskować przyczyny występowania różnych patologii takich jak np: płaskostopie, bóle stóp, paluchy koślawe, bolesne modzele, a często też bóle kolan czy kręgosłupa.

Jakie korzyści daje badanie z użyciem platformy?
Badanie to dostarcza bardzo ważnych informacji na temat funkcjonowania stóp, na których „dźwigamy” całe nasze ciało. Na tej podstawie możemy zidentyfikować problem i dobrać odpowiednią metodę leczenia. Ponadto jest to obiektywna metoda diagnostyczna, którą wykorzystujemy do monitorowania przebiegu terapii.

Jak przygotować się do badania?
Na wizycie przeprowadzimy wywiad i specjalistyczne badanie ortopedyczne stóp, kolan, miednicy. Podczas badania Pacjent musi być boso i w krótkich spodenkach, bądź bieliźnie.

Jak rozpocząć terapię? Umów się na wizytę: Konsultacja z komputerowym badaniem stóp

Pomiar wykonywany jest podczas stania obunóż. To badanie daje nam informacje m.in. o tym:
– czy Pacjent przeciąża którąś kończynę,
– która część stopy (przodostopie, tyłostopie) jest bardziej obciążana
– czy pięta ustawiona jest w pozycji szpotawej/koślawej
– czy miednica ustawiona jest symetrycznie, czy też jest zrotowana
– czy występuje asymetria rotacji stawów biodrowych

Jest najważniejszym elementem oceny funkcji stóp. Pacjent swobodnie chodzi kilka minut po długiej ścieżce. W tym czasie jego kroki są rejestrowane. W przeciwieństwie do badania na innych platformach, mamy możliwość zsumowania wszystkich kroków i uśrednienia wyników. Dzięki temu badanie obiektywnie odzwierciedla sposób chodu Pacjenta. Wyciąganie wniosków na podstawie tylko jednego przetoczenia stopy jest obarczone dużym błędem, gdyż Pacjent może się np. zwyczajnie zachwiać.

To badanie daje nam informacje m.in. o tym:
– jak pracują stopy podczas chodu
– która część stopy i w jakiej fazie jest koślawiona/szpotawiona
– gdzie rzutuje się środek ciężkości
– czy dany wzorzec chodu jest zgodny z normą, czy też stanowi podstawę objawów bólowych

Badanie to służy ocenie równowagi w pozycji stojącej z otwartymi i zamkniętymi oczami. Jest cennym źródłem informacji na temat ryzyka upadków i ewentualnych kontuzji.